sobota, 20 kwietnia 2013

Słowo na niedzielę

„Ja jestem Dobrym Pasterzem i znam owce moje…”

Dzisiejszą Niedzielę nazywamy Niedzielą Dobrego Pasterza. Nazwa tej niedzieli związana jest ze słowami Jezusa, który sam siebie nazwał Dobrym Pasterzem. To określenie wpisuje się doskonale w czas ziemskiej działalności Jezusa. Naród Izraelski był ludem pasterskim, którym realia sprawowania troski nad powierzonym stadem były im doskonale znane. Te współczesne Jezusowi uwarunkowania wykorzystuje On w swoim nauczaniu, by przede wszystkim ukazać nam prawdę o Kościele, o tej wspólnocie, którą Jezus tworzy razem z nami. Dzisiejsza Ewangelia jest tylko fragmentem dłuższego opisu jaki znajdziemy w 10 rozdziale Ewangelii św. Jana. Skupmy się jednak na tych słowach jakie Kościół daje nam dziś do rozważenia. Jezus mówi o postawie owiec czyli nas; mówi, że Jego owce słuchają Jego głosu, idą za Nim, On je zna, i że żadna z powierzonych Mu owiec nie zginie. Możemy z jednej strony dostrzec w tych słowach jak wielka Jest miłość Jezusa Dobrego Pasterza względem nas, ale trzeba także zadać sobie pytanie czy ja – „owca stada Jezusowego” jestem posłuszny woli mojego Pasterza, czy Mu ufam i pozwalam się prowadzić „na zielone pastwiska”?


Ta niedziela rozpoczyna także tydzień modlitw o powołania kapłańskie i zakonne, dlatego pamiętajmy o tej szczególnej intencji w swoich modlitwach. Polecajmy szczególnie tych, którzy stoją przed wyborem drogi życiowej, by wybrali ja zgodnie z wolą Bożą.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz